Continental

Nézet:
Sorrend:
Nézet:
Sorrend:

Continental

A Continental szóról talán még a témában kevésbé, vagy alig jártasak is egyből a külső gumikra gondolnak.. Ez a név az abroncsokkal egy életre összeforrt, nem is véletlenül, hiszen a Continental ebben az iparágban egyedülálló cégnek számít. Több mint 100 éves múltra tekint vissza, és az egyetlen olyan német abroncsgyártó cég, mely az 1871-es fennállása óta a termékeit Németországban gyártja. A gyártási folyamatban résztvevő összes Continental alkalmazottra már ez a tudat is ösztönzőleg hat.

A korbachi központban történik az olyan új, forradalmi technológiák fejlesztése, mint pl. a BlackChili Compound keverék és a Vectran ™ Breaker szúrás elleni technológia.

Az, hogy a megszokott, legendásnak számító magas minőséget ezek az újítások garantálni tudják, kifinomult tervezés, és a végletekig ellenőrzött folyamatok beiktatásával lehetséges, melyet a Continental a ProTection és a RaceSport technológiákkal együtt kizárólag németországi gyárban garantálja.

Nemcsak a profi versenyzőkkel, hanem hobbi bringások mellett a mindennapok kerékpárosaival is együttműködnek a legmegfelelőbb külső gumik kifejlesztése érdekében, hiszen tapasztalatot a kerékpárjaikkal mind más-más területen szereznek. És mivel a Continental minden bringa számára gyárt termékeket, emiatt a szükséges információkat a fejlődéshez az összes létező területen érdemes beszereznie.

Mint már említettük, a fejlesztés nagyon szigorú ellenőrzések mellett kizárólag a Korbach-ban található technológiai központban történik. Ám mivel a Continental már világszerte ismert és keresett márkának számít, ennek köszönhetően már Németországon kívül is megvalósult a gyártása, természetesen ugyanazon, a Continentaltól megszokott magas színvonalon.

A Continental múltja:

– 1871: A Continental-Caoutchouc- und Gutta-Percha Compagnie névre keresztelt részvénytársaság megalakul Hannoverben. A hannoveri gyárban már a kezdetekkor (főleg teherszállításhoz) a különböző lágygumi tömítések és karmantyúk mellett már tömlő nélküli, úgynevezett tömör kerékabroncsok is készültek.

– 1898: megszületik az első pneumatikusnak nevezett, még síma futófelületű, tömlős gumiabroncs a hosszú éveken át tartó fejlesztés eredményeként. Eközben találmányaikat az első német léghajó gázcelláinak lezárására is felhasználták a századforduló táján.

– 1904: a Continental lett a világ első, autóipari gumiabroncsokat kifejlesztő cég a világon.

– 1909: Louis Blériot francia pilóta volt az első, akinek az angol csatornán sikerült átrepülnie. A repülőgépe külső borítása a Continental Aeroplan anyag volt.

Több, mérföldkőnek számító fejlesztés mellett (úgymint a teherautók és buszok légrugói, vagy a szállítószalagok gumi borítás alatti acélszövet kifejlesztése), a járműabroncsok gyártásába, fejlesztésébe is egyre több időt és energiát fektettek.

Lehetetlen felsorolni a 110 év számtalan fejlesztését, vagy hogy mi mindent ért el a Continental, melyek révén mára megkerülhetetlen névvé vált, illetve hogyan lett az egyik legelső gyártó, amelyik szinte az összes kerékkel rendelkező járműre készít gumit. Kerékpáros külsőik és tömlőik az elsők közé emelték a céget, de ezt aligha érhették volna el, ha nem az ember lenne számukra fontos, aki használja és aki gyártja is ezeket.

Vásárlóik mellett az alkalmazottaikra is kiemelt figyelmet fordítanak. A Continental az emberközeli marketingben hisz, ezért a humoros reklámjaikba nemcsak a versenyzőket, hanem lelkes alkalmazottaikat is bevonják, melyekben közös fotón szerepelnek a munkatársak mint reklámarcok az általuk (is) készített/fejlesztett termékekkel.

A teljesség igénye nélkül: Thomas Fait és Ulf Günzel különböző méretei a különböző gumiabroncsméretekre és gumiabroncs-technológiákra és a kapcsolódó súlyra utalnak, vagy az egyik legviccesebb kampány, ami bemutatja Sigrid Sander ujját, mint gyártási segédeszközt. A gumiabroncs szélességének megjelenítéséhez megmérték Sigrid Sander hüvelykujját – ugyanakkor a gumiabroncs legjobb minőségét is jelzi a „thumbs up”, azaz a feltartott hüvelykujj.

A Continentalt 1871-ben alapították Hannoverben, a cég azóta a gyárt prémium kategóriás abroncsokat kerékpárokra, motorokra és autókra. Innovációikkal, új gyártási technológiájukkal mindig is élen jártak a kaucsuk megmunkálásában, a, nevük egybefonódott a minőséggel és a tartóssággal.

Defektvédelem terén a legszélesebb választékot szintén ők kínálják. A termékeik között szerepel a belépőkategóriásnak mondható SAFETYSYSTEM, az extrém biztonságot nyújtó PLUS, a versenykörülményekre tervezett könnyű és rugalmas VECTRAN™ és a felütéses defektek ellen kifejlesztett Duraskin.

1901-ben az autókra kifejlesztett mintázat nélküli abroncsok gyártása is beindul.

1936-ban szintetikus gumikeverékekkel jelentkeznek a gumigyártás területén.

1943-ban a tömlő nélküli abroncsokat szabadalmaztatják.

1945-ben a hanover-vahrenwaldi és a korbachi üzemet hatalmas bombatámadás éri, azonban a hanoveri gyár termelésének újraindítására 1945. június elején a brit katonai kormányzat engedélyt ad.

1951-1955 között a márka visszanyeri régi fényét. A Daimler-Benz-zel és a Porsche-val kötött szoros együttműködésnek köszönhetően kizárólag Continental gumikkal szerelt autók győzedelmeskednek a versenypályákon a hazai és nemzetközi versenyeken egyaránt.

1955-ben a tömlő nélküli abroncsokkal jelentkeznek a piacon.

1970-1990 között a cég több gumigyártó felett veszi át az irányítást, vagy szerez többségi tulajdont, ezáltal kezd egy kézben összpontosulni az európai prémium kategóriás abroncsgyártás. Napjainkra a Continentalhoz tartozik például a cseh Barum, az osztrák Semperit, az amerikai Uniroyal európai részlege és a General Tire, Észak-Amerika egyik legnagyobb gyártója, akik 2001 óta a Continental Tire North America néven vannak jelen a nemzetközi mezőnyben.

A Continental legutóbb kifejlesztett gumikeverékét, amely 2007-ben jelent meg a piacon, Black Chili-nek hívják és a kerékpárosok körében világszerte gyorsan ismertté és elismertté vált.

A Plus technológia neve is a szúródefektek elleni védelmet jelent. Itt a védelmet egy, a minta és a belső fal között elhelyezkedő nagyon rugalmas speciális gumikeverék biztosítja. Ez a szinte áthatolhatatlan réteg semmilyen idegen tárgyat nem enged az abroncsba. A PlusBreaker technikával készült köpenyek megtalálhatóak a cyclocross, a városi és a trekking bringákon egyaránt. A technológia a maximális biztonságot garantálja anélkül, hogy a kerékpározás során bármilyen negatív hatását éreznénk.

A DuraSkin az oldalról érkező ütéseknek áll ellen. Ezeket a köpenyeket már a legkeményebb igénybevételhez fejlesztették ki. Az erősítést a kiváló minőségű polyamid szövet felhasználásával érték el, ami még a legsziklásabb ösvényeken is tökéletesen védelmezi az abroncs belső burkolatát. Azonban ez az extrém erősítés jelentősebb többletsúlyt nem okoz, ugyanis a gumik csupán 10g-al nehezebbek DuraSkin nélküli társaiknál.

A Continentalt cég termékei a Berguson kínálatában is megtalálhatók. Amennyiben megbízható minőséget keresel, nézz szét a webáruházunkban, vagy látogass el az Óbudára, a Vihar utcában található szaküzletünkbe, ahol szakértő kollégáink mindenben a segítségedre lesznek, akár meghatározott céllal, akár csak homályos elképzelésekkel rendelkezel a számodra leginkább megfelelő termékről.