Lapierre

Nincs ilyen termék
Keresendő kifejezés
Keresés típusa
ÉS (mindegyik szó szerepel)
VAGY (bármely szó szerepel)
Keresés kategóriában
Összes kategória
Miben keressen
Név
Cikkszám
Rövid leírás a termékről
Termék részletes tulajdonságai
Egyéb választható tulajdonságok
Termék paraméterek
Minimális ár
Ft
Maximális ár
Ft

A Lapierre márka története

 

A Lapierre cég már több mint 70 éve készíti a szebbnél szebb, és hatékony kerékpárokat. Fontosnak tartja a legújabb technológiák felhasználását, egészen a legapróbb részletekig odafigyelnek mindenre a fejlesztés során.  Kerékpárjait a legszigorúbb előírások szerint gyártják.

Minden kategóriában megtalálhatjuk a számunkra megfelelő kerékpárt, legyen az akár hegyikerékpár, országúti, vagy városi kerékpár. A Lapierre kerékpárok Franciaországban készülnek, ahol a felső kategóriájú MTB-ok körében már piacvezető, most hódítója meg a többi piacot. Küldetésüknek tekintik, hogy a kerékpárok lehető legoptimálisabb súlyát megtalálják, amivel még nem kockáztatnak, és nem veszélyeztetik termékeik megbízhatóságát.

Más gyártókhoz hasonlóan professzionális versenyzők tesztelik a prototípusokat, a Lapierre cég dolgozói pedig kivétel nélkül kerékpárosok.

Külön hangsúlyt fektetnek a minőségi ellenőrzésekre: azok az építők szerelik össze a kerékpárokat, akik a kerékpár mellé küldött minőségi tanúsítványt is aláírják, így a szerelés összes fázisában nyomon követhető a minőség.

 

  • 1946-ban Gaston Lapierre megnyitotta Dijonban kerékpárgyártó üzemét, amivel rövid időn belül nagy sikert aratott.

 

  • 1960-ban fiára, Jacky Lapierre-re bízta a cég vezetését.

 

  • 1972-ben új gyárat alapítottak Dijonban, amit bemutatóteremmel kiegészített új épülettel bővítettek, ahol az alkatrészeket értékesítették.

 

  • 1993-ban a holland Accell csoport megvásárolta a Lapierre részvények 33 %-át. A Lapierre család számára a partnerség gyümölcsözőnek bizonyult, ezért pár évvel később maradék részvényeit is értékesítette. Ekkortájt vette át Gilles, Jacky  fia a cég irányítását, mely innentől kezdve hatalmas iramban kezdett fejlődni.

A MTB-ok image-ének megerősítése után Lapierre az országúti kerékpárok felé fordult, ám ahhoz, hogy a hegyi kerékpározás területén már megszerzett különleges státuszát itt is kiérdemelje, egy nagyon hatékony, ambiciózus marketingstratégiával kellett előállnia. Ennek első lépéseként egy dijoni országúti kerékpárosklubot (SCOD) kezdett szponzorálni.

 

  • 2001-ben bevezették az új összteleszkópos hegyikerékpárt, az X-Controlt, melyet egy FPS nevű hátsó teleszkóprendszerrel szereltek fel, mely a kerékpár kényelmét és hatékonyságát adta. Az X-Control nyergében 2001-ben  Jérôme Chiotti megnyerte a francia MTB-bajnokságot, ezzel a bajnokság történetében ő lett az első kerékpáros, akinek mindez összteleszkópos kerékpárral sikerült.


  • 2002-ben a Lapierre újabb lépést tett az országúti kategóriában: aláírt egy szerződést a Française des Jeux csapattal. A LAPIERRE™ védjegyet innentől többféle elit versenyen lehetett látni. 2003-ban ez a csapat volt az egyetlen, mely a Tour de France mind a négy számát megnyerte.

 

  • 2003-ban a Lapierre freeride és DH-kerékpárokkal egészítette ki a hegyikerékpár-repertoárt, és három éves szerződést kötött a többszörös DH-világbajnok Nicolas Vouilloz-val. Nem csak férfiakat támogatott azonban a cég, egy női triatlonos csapat tagjaként Audrey Cleau 2003-ban hosszútáv-világbajnokságon második, a nizzai triatlonon pedig első helyezést ért el.

 

  • 2004-es év is győzelmekkel teli volt: a Giro d’Italia-n Bradley McGee megnyerte a rózsaszín mezt,a cross country versenyző, Jean-Christophe Péraud összesítésben negyedik helyen végzett a 2004-es világbajnokságon, majd a francia olimpiai csapatba kerülve az athéni olimpián 11. helyen végzett.

Az LP 0.9C nevű könnyűsúlyú karbon technológia segítségével a Lapierre olyan vázat alkotott, mely csupán 900 grammos volt.

 

  • 2005-től a LAPIERRE™ külföldre is exportált, így az Egyesült Államokban, Kanadában, Spanyolországban és Németországban is elkezdték forgalmazni kerékpárjait, 2007-től pedig már észak-Amerikában, Ázsiában, és az európai országok többségében forgalmazták termékeiket.

A cég  2005-ben  fő partnere lett a Roc d’Azur, azaz a világ legnagyobb nemzetközi MTB-eseményének.

 

  • 2006-ban 60 éves lett a LAPIERRE™ cég, ekkor került piacra a Passport összecsukható hegyi kerékpár.

Hatalmas újításként ez évtől életbe lépett egy online tervező „à la carte” program is, a Web Series, melynek segítségével a versenyzők maguk állíthatják össze, hogy országúti kerékpárjaik milyen alkatrészekkel készüljenek. Az európai vásárlók a rendelés leadásától számítva két héten belül kézhez kapják a Franciaországban egyedileg összeállított kerékpárjukat.

 

  • 2007-ben a LAPIERRE™ előállt legújabb hátsó rugózási technológiájával (OST teleszkóp platform), amelyet speciálisan hosszútávra terveztek. Két hegyikerékpárja, a Zesty és Spicy esetében már ezt a technológiát alkalmazták.

 

  • 2008-ban az országúti kerékpárokra fókuszálva több év fejlesztést követően piacra dobta az X-Lite II nevű karbon héjszerkezetű vázat, illetve Sitandgo! és Startandgo! nevű városi e-kerékpárokat.


  • Míg 50 évvel ezelőtt a Lapierre még csak 6000 kerékpárt állított elő egy év alatt, 2009-re ennek 15x-ösét a 3 franciaországi üzemében.


  • 2013-ban a Lapierre bemutatta az Overvolt elektromos kerékpár-sorozatot.


  • 2016-ban a legújabb generációs Xelius modellel Thibaut Pinot sikert sikerre halmozott, például hegyi befutót a 2016-os Tour de France-on, majd a 2017-es Giro d’Italia-n.