Sram

Nincs ilyen termék
Keresendő kifejezés
Keresés típusa
ÉS (mindegyik szó szerepel)
VAGY (bármely szó szerepel)
Keresés kategóriában
Összes kategória
Miben keressen
Név
Cikkszám
Rövid leírás a termékről
Termék részletes tulajdonságai
Egyéb választható tulajdonságok
Termék paraméterek
Minimális ár
Ft
Maximális ár
Ft

Sram

A Sramot Chicagóban alapították 1987-ben, a cég a nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

1988-ban dobták piacra a a Grip Shift névre hallgató marokváltókart. 1990-ben a Sram azzal vádolta a Shimanot, hogy szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azoknak gyártóknak, akik a kerékpárjaikat komplett Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel, így azok ezt a jelentős engedményt nem kockáztatták a Grip Shift karok felszerelésével. Egy évvel ezután a Sram és a Shimano peren kívüli megegyezést kötött, ezután a cég sikeresen betört a jövedelmező OEM piacra (kerékpárgyártók számára nagy tételbeli alkatrész eladás).

Az „1:1-es áttételi arány” (amekkora bowdenhosszt húz a kar, ugyanakkorát mozdul a váltó is) a Sram újítása. Ez a megoldás az előző verziókhoz képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely jelentős eredménnyel bír a hegyikerékpározás területén.

A Sram növekedése a Shimanoval kötött megegyezés óta megállíthatatlan. 1997-ben a Sachsot, az egyik legrégebbi gyártót sikerült magába olvasztani az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta az Avid, a RockShox, a Truvativés és a Zipp márkákat is. Mindezeknek köszönhetően olyan gyártóként tudott a piacon jelen lenni, amely egy komplett kerékpárhoz szinte minden alkatrészt képes kínálni a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig bezáróan.

A Sram termékei megkerülhetetlenek a kerékpársport területén, ezáltal természetesen a Berguson kínálatában is jelen van. Böngéssze akár a webáruházunkat, vagy keresse fel személyesen az óbudai Vihar utcában található szaküzletünket, ahol szakértő munkatársaink állnak a rendelkezésére, bármilyen kérdése is merülne fel a vásárlás és a megfelelő termék kiválasztása során, hogy azután a döntését egy pillanatra se bánja meg a használat közben.