Cargo e-bike

Cargo elektromos kerékpárok a Berguson kínálatában

Az elképzelhető legokosabb felhasználása az elektromos kerékpárnak valóban az, ha a városi áruforgalom egy jelentős részét – „az utolsó mérföldet” ezzel teszi meg az áru. Az autónál kisebb helyen elfér, nem szennyez, a hagyományos kerékpárnál sokkal több rakományt képes elvinni, némelyek akár annyit is, mint egy kis furgon.

Éppen ezért érdemes megnézni az elektromos kerékpár vásárlására kiírt pályázatot, ami, 2022. februárjától engedi az e-cargó kerékpárok beszerzését. 

  • egyéni vállalkozók egy darab
  • gazdasági társaságok maximum öt darab
  • civil szervezetek maximum öt darab
  • egyesületek maximum öt darab
  • egyházi szervezetek maximum öt darab
  • önkormányzatok maximum öt e-cargot

szerezhetnek be utófinanszírozott támogatással. Így az utófinanszanszírozás keretében a vételár maximum 50%-a, legfejjebb 500 000 Ft Igényelhető. Ez elég erős érv, hiszen:

Miért éri meg jobban a  Cargo e-bike olcsóbb az autónál?

  • Olcsóbb megvásárolni (alacsonyabb ár)
  • Olcsóbb fenntartani (adók, biztosítások, téli-nyári gumi, időszakos szervizek, műszaki felülvizsgálatok, illetékek)
  • Olcsóbb szervizelni (nincs benne belső égésű motor)
  • Olcsóbb biztosítani (nem rendszámköteles)
  • Egyszerűbb tárolni (bárhol elfér)
  • És parkolási díjat sem kell utána fizetni.
  • Nem araszol a dugóban, ezáltal növeli a vállalkozás hatékonyságát.

Ennek megfelelően összegyűjtöttük a pályázatra alkalmas e-cargo kerékpárokat, és ezen az oldalon tesszük őket elérhetővé.

Nézet:
Sorrend:
Nézet:
Sorrend:

Cargo E-bike, a jövő áruszállítási megoldása a jelenben 

A városi áruszállítás eddig szinte kivétel nélkül dízel teherautókkal és kétütemű robogókkal zajlott. A szilárd tüzelőanyagos fűtés és az ipari felhasználás mellett ez a fajta közlekedés felel a légszennyezésért.

Most Magyarországon is terjedő félben vannak az elektromos rásegítésű teherkerékpárok, másnéven e-cargo bikeok. Egyre több vállalkozás igényli ezt a mindennapi használatra alkalmas, olcsó, rendkívül gazdaságosan fenntartható eszközt.

Ami amellett, hogy gazdaságosan finanszírozható, egy autóhoz képest jelentéktelen az értékvesztése, semmiféle fizetendő közteher vagy adó nem terheli, minimális áramot használ a drága tüzelőanyag helyett, hatékonyabbá teszi a logisztikai feladatok oroszlánrészét adó első és utolsó mérföld problémáját.

Mi az első és utolsó mérföld a logisztikában?

Az első és utolsó mérföld a felhasználó és felhasználó (C2C) és a szolgáltató és felhasználó (B2C) valamint a szolgáltató és szolgáltató (B2B) közötti áruszállítási folyamat távolság arányosan messze a legdrágább része. Gondoljuk végig, hogy mire egy levelet elviszünk a postára, mennyibe kerül: beindul az autó, hideg motorral megyünk pár sarkot, legyen 1000 méter, átlagosan 15 liter fogyasztással 100 kilométerre vetítve, hiszen a hidegindítás során az autó sokkal többet fogyaszt. Ez mai üzemanyag árakon 71 Forint benzin/gázolaj. Ha parkolási díjat is kell fizetnünk, az még legalább egy 100-as, azaz 171 Forintért vittük el a levelet a Postára.

Ehhez képest a Posta 145 forintért viszi el a levelünket Záhonyból Letenyére, ami 557 kilométer. Ez durva egyszerűsítéssel azt jelenti, hogy az  első egy kilométert többért tette meg a levél, mint a további 557 kilométert. Ez azt jelenti, hogy egy kilométerre vetítve több mint 500-szor kerül többe a rövid távú árufuvarozás a példánkban.

Milyen helyzetekben éri meg a cargo e-bike?

Könnyű tovább gondolni, ha egy pizzás vagy egy virágos céges autót tart fent a kiszállításaira, ott is hasonló, bár az egész napos üzem miatt némileg kedvezőbb ár alakul ki, amit végső soron a vásárló fizet meg.

Ezért elmondható, hogy cégként és vállalkozásként óriási versenyelőny egy cargo e-bike használata, hiszen a rövidtávú fuvarozási célokat töredékáron végezheti el az autós kiszállításhoz viszonyítva.

Kik azok a vállalkozások, akinek megéri a Cargo e-bike?

Azok a vállalkozások tudják jól kihasználni a cargo e-bikeot, akinek a működése során felmerül az 1-8 kilométeres áruszállítási terítési feladat. A szállítandó mennyiség terjedelmesebb 0,5-1 köbméternél, ami egy mai átlagos autó csomagtartója. Ételkiszállító vállalatok, hotelek, panziók, fürdőhelyek, és más turisztikai ágak, több, egymáshoz közeli telephellyel rendelkező vállalatok ideális felhasználói. De megállják a helyüket a városüzemeltetésben, az idősgondozásban, az oktatásban, az egyházi teendők kapcsán és számos más iparágban is. Ide sorolhatjuk a napi egyszeri vagy többszöri árubeszerzést is, ami a készlet forgási sebességét növeli, ami hatékonyabban működő vállalatot jelent.

 

2022 februárja óta utófinanszírozású cargo e-bike pályázat van folyamatban. Ennek a segítségével az egyéni vállalkozók egy, a gazdasági társaságok, önkormányzatok és egyházak öt darab kerékpárt vásárolhatnak a maximum 50%-os térítés mellett, ami maximum 500 000 Ft lehet.

 

Milyen előnyei vannak egy cargo e-bikenak?

 

  • Könnyű használat: Ezek a kerékpárok már az erős motorjuk miatt szinte bármit elvisznek, amit egy autó vitt el eddig.

 

  • Stabil, megbízható működés: már nagyon nagy számban, óriási felhasználói és gyártói tapasztalatokkal rendelkeznek az e-bike gyártók. Nagyon megbízható eszközök, szinte teljesen karbantartás-mentesek.

 

  • Gyorsak a cargo e-bikeok: Az erős 250 W-os motor teljesítménye bőven elég, hogy akár teljes rakománnyal, 25 km/h sebességig segítsen a gyorsításban. Ez EU-ban érvényes szabvány, ez a két kritérium kell, hogy teljesüljön a közúti használatra kerékpárként.

 

  • A Cargo e-bikeok teherbírása: Akár 100 kilogramm súlyt is elvisznek, ami akár szerszámok, gépek telephelyi mozgatására is bőven elegendő.

 

  • Változatosság: Mindenki megtalálja a céljának megfelelő kialakítású e-cargo bikeot.

  

Milyen további tevékenységekre alkalmas a cargo e-bike?

 

Alkalmasak akár többvezetős használatra is, tehát kölcsönzőbe, hegyi kirándulóhelyekre, panziókba, szállodákba a vendégek szórakoztatására, és a karbantartás feladatainak ellátására is.

 

Ideális olyan ipari telephelyekre, ahol nagyobb súlyt kell megmozgatni egy telephelyen belül: TMK feladatok ellátására, alkatrészek vagy szerszámok szállítására.

 

Ahogy terjeszkednek a forgalomcsillapított zónák, úgy egyre fontosabb szempont, az autóval nem megközelíthető helyek áruellátása, hiszen a cargo e-bike behajthat a sétálóutcákba is, óvárosi részekbe, ahol a kerékpár a megfelelő eszköz.

 

Ideális segítőtárs ott, ahol terítő, kihordó tevékenység folyik, hiszen hangtalanul, a ma megszokott gépek zaja nélkül érhetők el a címzettek, ezzel sem zaj, sem más lokális környezeti terhelés nem keletkezik.

 

Reméljük, hogy a megfelelő cargo-e bike kiválasztásában tudtunk segíteni!